Ga naar inhoud
|info@logopediepraktijkkikkert.nl
  • Direct Aanmelden
  • Praktijklocaties
Kikkert Logopedie Logo
  • Home
  • Praktijkinformatie
    • Ons team
    • Werkwijze
    • Tarieven
    • Kwaliteit
    • DTL, Directe toegang
    • Samenwerkingsverbanden
    • Zakelijke informatie
      • Privacy Policy
      • Wet BPG
      • Clientenrecht
      • Richtlijn betalingsvoorwaarden
      • Behandelovereenkomst
      • Klachtenregeling Wkkgz
  • Methoden
    • TOLK, praten met je kind
    • Dyslexiespecialisatie
    • Taal in Blokjes
    • Logopedie en orthondontie
    • Manuele Larynx Facilitatie
    • Lax Vox stemmethode
    • PROMPT (Articulatie)
    • MetaTaal
  • Stoornissen
    • Stemstoornissen
    • Gehoorstoornissen
    • Taalstoornissen
    • Spraakstoornissen
    • Eet- en slikproblemen
    • Logopedie voor ouderen
    • Brochures, sites & films
  • Scholen & Instellingen
    • Praktijklocaties
    • Passend onderwijs
    • MFC/Brede school
    • Screeningslijsten
  • Contact
    • Aanmelden
  • Nieuws
  • Vacatures

Klachtenregeling Wkkgz

Home-Zakelijke informatie-Klachtenregeling Wkkgz
Klachtenregeling Wkkgzbeheer2018-02-03T14:01:16+01:00

Informatie voor patiënten over de Klachten- en geschillenregeling Paramedici
Ontevreden? Blijf er niet mee zitten!

U komt voor goede hulp en begeleiding. Die willen wij graag bieden. Uw zorgverlener doet er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren. Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dat te bespreken. Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen. Uw zorgverlener is aangesloten bij de Klachten- en geschillenregeling Paramedici. Hieronder meer informatie.

Wat kan ik doen als ik ontevreden ben? De eerste stap: een gesprek aangaan met uw zorgverlener. Het is goed mogelijk dat die niet beseft dat u ontevreden bent en waarover. Er kan sprake zijn van een misverstand. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing.

Wat als ik toch een klacht wil indienen? Het kan zijn dat een gesprek geen of niet voldoende oplossing biedt. Of er is een goede reden om geen gesprek aan te willen gaan. Dan kunt u gebruik maken van onze klachtenprocedure. De Klachten- en geschillenregeling Paramedici, waarbij uw zorgverlener is aangesloten, biedt u een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Ga naar www.klachtenloketparamedici.nl. U vindt daar een eenvoudig formulier en nadere uitleg. Wanneer u nadere vragen hebt of er niet uitkomt, is het mogelijk om het klachtenloket telefonisch te benaderen. Meer hierover op bovengenoemde website.

Wat gebeurt er met mijn klacht? De onafhankelijk klachtenfunctionaris bekijkt uw klacht, geeft desgewenst advies over het indienen van een klacht, kan helpen bij het formuleren ervan en zoekt naar een oplossing. U krijgt binnen twee weken een reactie van de klachtenfunctionaris op uw ingediende klacht. De klachtenfunctionaris zal ook contact opnemen met de betrokken zorgverlener. Uiterlijk binnen 6 weken zal de zorgverlener zijn/haar reactie/oplossing moeten aangeven over de geuite klacht.

Wat als er geen oplossing wordt gevonden? Bent u niet tevreden over de geboden oplossing of over de klachtafhandeling? Dan kunt u terecht bij de geschillencommissie. Die staat onder leiding van een onafhankelijk voorzitter. De commissie probeert alsnog tot een oplossing te komen. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend, zowel voor de zorgverlener als voor u. In bepaalde gevallen kan de commissie een schadevergoeding toekennen.

Waarover kan ik een klacht indienen? Een klacht kan betrekking hebben op de geleverde zorg, maar ook op de dienstverlening of organisatie van de praktijk. U kunt bijvoorbeeld het gevoel hebben onvoldoende te zijn geïnformeerd. Mogelijk is de behandeling niet verlopen als verwacht of afgesproken.

Wat kost het indienen van een klacht? Een klacht indienen kost u niets. Wilt u een oordeel van de geschillencommissie? Dan betaalt u 50 euro als tegemoetkoming in de kosten. Als u ook een schadevergoeding eist, is dit 100 euro. Deze kosten moet u betalen, ongeacht of u al dan niet in het gelijk wordt gesteld. In uitzonderlijke gevallen kan de commissie de verplichting tot een bijdrage kwijtschelden.

Komt u er niet uit met deze regeling? In dat geval bent u uiteraard vrij een juridische procedure te starten om tot een uitspraak van de burgerlijke rechter te komen. Bedenk echter goed of u hiermee het beste bent geholpen.
www.klachtenloketparamedici.nl

Hoogeveen

Hoofdlocaties:

Schilperoortstraat 50, 7906 ES  Hoogeveen

Boekenberghstraat 12, 7906 GA Hoogeveen
(MFC Zuider Breedte)

Koekoeklaan 1, 7905 HJ Hoogeveen  (Kindcentrum Wolfsbos)

Grote Beer 20, 7904 LW Hoogeveen
(MFC De Magneet)

 

Dependances:

De Tilber 1, 7908 PB Hoogeveen
(Pcbs De Regenboog)

Van Goghlaan 3, 7901 GK Hoogeveen
(SBO Kameleon / SO Aventurijn, RENN4)

De Wielewaal 1, 7905 GX Hoogeveen
(SBO De Carrousel / SO v.d. Ploeg, RENN4)

Voltastraat 25, 7903 AA Hoogeveen
(Eduwiek)

De Tilber 9, 7908 PB Hoogeveen OBS ’t Rastholt

Citroenvlinder 1-3, 7908XN Hoogeveen De Schuthoek

 

Nieuwlande, Noordscheschut, Nieuweroord en Elim

Hoofdlocaties:

De Spil 1, 7918 AX
(MFC De Opsteker, Nieuwlande)

 

 

Dependances:

Jan Naardingweg 56, 7914 PN
(CBS De Regenboog, Noordscheschut)

Hoogeveense Vaart 34, 7912 TB
(CBS De Hoeksteen, Nieuweroord)

Langewijk 110, 7916 PT Elim (De Palm)

Copyright 2015 Logopediestart.nl | Website gemaakt door Outboundmedia B.V.
Ga naar de bovenkant